איזון גלגלים                                     ויישור חישוקים

מתי יש לבצע איזון גלגלים?

 - לאחר החלפת צמיגים או לאחר פירוק והרכבה מחדש של הצמיג על החישוק (על מנת לתקן תקר למשל) 

- לאחר פגיעה בלגל עצמו או בחישוק

- באם מורגשות רעידות בהגה או במושבי הרכב בזמן הנסיעה.

- כאשר מתחילים להופיע סימנים של "נגיסות" או קילופים בסולית הצמיג

 

 כמה עובדות מעניינות על איזון גלגלים

* גלגל אינו מאוזן כאשר קטע אחד של הצמיג כבד יותר מהיתר.

* גלגלים לא מאוזנים יגרמו לרכב לרעוד במהירויות מסוימות, לרוב בין 80-120 קמ""ש.

* סטייה של 30 גרם באיזון צמיג קדמי מספיקה על מנת ליצור רעידה מורגשת בהגה במהירות של 90 קמ"ש.

* על מנת לאזן גלגל, משתמשים במכונה (לפי סוג האיזון הרצוי סטטי / דינמי אשר מאתרת את הנקודה הכבדה יותר בצמיג.

נקודה זאת מפצים על ידי משקולת עופרת המותקנת על החישוק בצידה הנגדי של הנקודה. אנשים רבים מופתעים לגלות עד כמה הרכב נוסע באופן חלק לאחר איזון   כל ארבעת גלגלי הרכב.

 

 

* רוב הצמיגים האיכותיים  ישמרו די טוב על האיזון וידרשו משקל נמוך בהרבה על מנת לפצות את הנקודה הכבדה בניגוד לצמיגים לא איכותיים 

* רעידה המורגשת בהגה, קרוב לודאי שמקורה   בגלגלים הקדמיים

* רעידה המורגשת ברובה במושב, קרוב לודאי שמקורה בגלגלים האחוריים 

* צלחת קישוט שבורה (טסה)  היא אינה מאוזנת ועל כן יכולה לגרום לרעידות. יש להסירה

* גלגלים לא מאוזנים יקצרו את משך חיי הצמיג, ויגרמו לבלאי מואץ לשאר חלקי המתלה, התפוחים, הבוקסות  הבולמים והתושבות.

 

יישור חישוקי מגנזיום במחרטה ייעודית לתיקון חישוקי מגנזיום.